23 juni

Nu Vildmarksdägen

Vandaag de tweede dag op een natuur weg rond Vilhelmina. We hadden een mooie slaapplek bij water vallen. We zijn heel hoog geweest waar ook zelfs nog wat sneeuw lag net rond vriespunt.

Nu staan we op een camping in Gäddede.

Geen echte gezien maar wel in klein museum. De Moose en rendier wel gezien helaas geen foto

21 juni midsummer

Mårdseleforsens waar sterke stroom versnelling is die voor hout vervoer werd gebruikt.

Boot waarmee ze het achtergebleven hout ophaalde.

Daarna nog het museum in Lycksele een museum bezocht  die gister dicht was.

De foto’s staan beetne door elkaar zeer slecht internet op de camping aardig druk dus veel op de wifi🫣

20 juni

Op de weg naar Lycksele dachten we nog een wandeling te doen. Was kort stukje kwam je op eigen terrein uit. De brug leek heel gammel maar rijden wel auto’s over🤔🫣

Verder naar Lycksele naar het Sami museum. Helaas dicht maar wel buiten om gekeken. Morgen om 12 uur is het weer open. Dus nu op een camping in Amsele. Onweer en regen verder op is het noodweer. Dus hier nog geluk.

Tot morgen allemaal

19 juni

Skellefteå het midsummer feest. Hier staan nog de originele huisjes waar mensen vroeger konden logeren als ze van ver kwamen om naar de kerk te gaan een soort B&B. Nu wonen er nog gewoon mensen is die alles origineel gelaten hebben. In het park nog soort open lucht museum. Nog even wat gegeten en weer verder. Lange weg en gestopt bij een meertje om te over nachten. Mega veel knutjes.

18 juni

Vandaag weer verder eerst in Umeå gekeken bij het museum buiten en binnen toen centrum in voor de kerk en ford toen door boodschappen doen want alles zit dicht ivm midsummer feesten. Nu zijn we in de buurt van Skellefteå daar morgen even tanken.

Nu staan we bij een meertje met veel muggen.

Morgen verder binnenland in.

16 en 17 juni Zweden

Gister ochtend rots wandeling gemaakt in het reservaat. Toen weer verder gegaan. Nog even Docksta in maar niet veel te beleven. Dus op naar Bjärtrå waar onze vrien woont. Bij gekletst en hij heerlijk hongaars eten gemaakt. Vandaag zijn we verder gegaan eerst naar Övik waar een zeer grote outlet is waar je zeer goexe kleding van zeer goede kwaliteit kunt kopen bv wollen termo kleding wimterjassen en nog veel meer. Sandra heeft nog goed wandelschoenen gekocht €200 goedkoper dan in Nederland. Langs de kust op naar Umeä aan het einde vd weg. De camperplaats ligt aan zee, apparte keuken waar alles is dus zelf eten gemaakt, douche met vloer verwarming heerlijk. Ook kwam er nog een hele stoet oldtimers lang waren er zeer veel. Morgen zien we wel weer waar de reis naar toe gaat. Eerst boodschappen doen alles is van vrijdag t/m zondag dicht.Midsummer feesten.

Tot morgen weer als er bereik is

13 juni

Vanochtend heeft Sandra een ijsbad genomen erg koud brrr. Even wat gedronken en zijn met z’n alle naar een oldtimer event geweest in Kramfors. Allemaal Amerikaanse oldtimers waar de Zweden gek op zijn. Geluncht en Adri en Sandra zijn nog de berg vlakbij huis opgelopen waar een huisje staat (soort museum) met allerlei stenen die op de berg gevonden zijn. Even thuis en dan stuk rijden voor het diner. Hier zijn ook Nederlanders de eigenaren en maken alles zelf dus geen junck food.

12 juni

Vanaag eerst wat boodschappen gedaan en lunch gehaald. In het plaatsje Nijland gaan we een wandeling maken een berg op waar je mooi uitzicht hebt. Daar lunchen we ook. Na de lunch weer terug gelopen langs de minder steile kant. Zeer mooi met allemaal verschillende mossen die gewoon op de rotsen groeien. Zo ook de baardmos🤣

Net op tijd voor de regen thuis.